Vrijheid in Townsville

wo 20 juli

Eerste volle dag in Townsville. Begint natuurlijk met een lekker ontbijtje.

Check de matchende kleuren.

Om het ontbijt nog lekkerder af te sluiten en om gezond bezig te zijn maak ik wat meloen klaar. Maar helaas snijd ik in mijn vinger in plaats van in de meloen..

Na het ontbijt stap ik in mijn slippers om de buurt te verkennen. Via de buurt loop ik naar het park dat eraan grenst. Onderaan het park ligt de Ross River waar kleine krokodilletje te wachten liggen op een prooi. Het schijnt daarom erg gevaarlijk te zijn om erin te zwemmen. Opeens hoor ik dichtbij in de bosjes wat geritsel. Een kangaroe!

In het midden staat kangaroe Kanga voordat hij wegsprong.

Wanneer ik dezelfde weg terugloop, zie ik nog meer kangoeroes en zelfs een baby kangoeroe. Maar deze zijn verder weg dan de kangoeroe op de foto. In totaal zie ik er zeven.. en dat tijdens een wandelingetje door het park!

Ik kom ook nog een boskalkoen tegen.

Wat later in de middag rijden we naar het centrum van Townsville. Het ligt aan de Koraalzee en de bekendste boulevard heet The Strand.

De boulevard eindigt hier. En het pad naar het Kissing Point begint ernaast.
Zo vaarden de Aboriginals vroeger door dit gebied.
Op het Kissing Point kun je echte vrijheid voelen, terwijl je uitkijkt op Magnetic Island.
Het paradijs is niet ver meer te zoeken.
Deze vogels (de Australische griel) hebben onwijs lange poten.
Palmbomen op het strand.

Op een onbewoond eiheiheiland.. daar wordt je vanzelluf groot. Morgen gaan we naar het eiland dat achter de palmbomen staat!

Leave a Reply

