Magnetic Island 1/2

do 21 juli

Vroeg in de morgen stappen we vanuit Townsville op de boot naar Magnetic Island. Maggie Island, zoals ze het eiland hier noemen, is ongeveer even groot als Ameland.

IMG_0744.JPG
De aankomst in Nelly Bay voelt mysterieus door de laag hangende mist in de bergen.

Omdat we pas om twee uur in ons air bnb appartementje kunnen, nemen we onze tassen mee naar Horseshoe Bay. Het weer valt tegen en het begint te regenen. We schuilen en lunchen aan een overdekte picknicktafel op het strand. Even later stopt het met regenen. Het zijn dus harde, maar gelukkig ook korte regenbuien.

Opeens vliegt er een groep gekleurde vogels langs ons heen. Een paar seconden later vliegen ze weer terug en landen op een man. Dat wil ik ook proberen! Een vrouw geeft me wat brood en wanneer de parkieten dat door hebben komen er een paar op me af vliegen. Ze landen op mijn armen en eten van het brood.

IMG_0895
Een mooi momentje met de vogel.
IMG_0868
Totdat ik hier ik belaagd wordt door de vrolijke vreetzakjes.

Na bijna elke parkiet te hebben geaaid, zeg ik vaarwel tegen de vogels en begin over het strand te lopen. Na niet al te lang lopen (het is warm), plof ik neer in het zand en tuur over de zee. Maar dan zie ik een kopje boven water komen. Krokodil? Nee, een schildpad! Af en toe zie ik op andere plekken ook kopjes boven water komen. Misschien lijkt het gewoon een vlek, maar als je inzoomt zie je toch echt een bolletje met een hapje eruit. Dat is de schildpad die inademt.

IMG_0910
Schildpad die een nieuwe hap lucht opzuigt.

Aan het begin van het strand staan waarschuwingsborden over krokodillen. We vragen aan de strandwacht hoe gevaarlijk het is, waarop hij ons haast uitlacht. Er schijnt een enkele keer een krokodil gezien te zijn, waardoor die borden daar moeten staan. Veilig dus. Na enige tijd afwachten stap ik dan ook het water in, maar uiteraard wel tussen de vlaggen.

IMG_0916.JPG
Berg.
IMG_0933.JPG
Levensmotto?
WhatsApp-Image-20160722
Na genoeg gebadderd en gefrisbeed te hebben, doe ik mijn rugzak weer om en volg een van de tracks vanaf Horseshoe Bay.

De track gaat over een berg, met eerst een heel stuk steil omhoog en daarna uiteraard een steil stuk naar beneden. Uiteindelijk komen we uit bij een sprookjesachtige baai.

IMG_0944.JPG
Hoe zou die kleine rots naast dat boompje daar zijn gekomen?

‘S avonds gaan we eten bij het lokale restaurant Man’s Friday waar Mexicaans eten wordt geserveerd. Wanneer ik ga zitten, schrik ik van een diertje dat naar me loert. Hé, dat is hetzelfde diertje als ik in de tuin zag! Het blijkt een possum te zijn. Mysterie opgelost.

Op Magnetic Island wordt geen alcohol verkocht. Ik zie mensen hun eigen fles wijn meenemen en dat wordt als heel normaal aanvaard.

IMG-20160725-WA0009.jpg.jpeg
De nacho’s zijn absoluut geweldig, een sensatie in je mond!
IMG-20160725-WA0006.jpg.jpeg
De possum houdt ook van nacho’s.

Geweldige dag gehad op dit mooie eiland. Een eiland vol parkieten, schildpadden en possums. Maar mist er niet iets? Aah, morgen gaan we op zoek naar koala’s!

Leave a Reply

