Roadtrip 4/5 – Daintree regenwoud

do 28 juli

Ik word onwijs lekker wakker in het hotelbed waar we gisteravond aankwamen. Nog even woelen tussen de witte lakens. Daarna genieten van een broodje met ‘three olives’: alle kleuren olijven gehakseld tot een lekker mengsel. Ik vraag me af of ze het ook in Nederland hebben.

Vandaag gaan we naar het Daintree Regenwoud! Yes, a dream comes true. Om daar te komen, moeten we eerst de Daintree River oversteken.

IMG_1460.JPG
De Daintree Ferry is de enige manier om met je auto de Daintree River over te steken.

Zonder auto kun je natuurlijk ook zwemmen. Hoewel, de krokodillenborden staan aan de zijkant van de ferry. Een Franse vrouw staat aan de waterkant, wat instinctief niet erg slim voelt. Die eigenwijze Fransen toch..

WhatsApp Image 2016-08-11 at 15.07.44 (1)
Prehistorisch roofdier.
IMG_1473.JPG
Thee!

We kopen een bak Daintree theezakjes. Ik geloof dat ik daar nog heel wat gezellige kopjes van ga zetten.

IMG_1465
De eerste keer dat ik thee zie groeien. Mooie blaadjes. Het ruikt gek genoeg helemaal niet (naar thee). De berg doet me denken aan die naast het vliegveld van Hong Kong. Misschien dat ik ooit nog in China kom en de theeblaadjes daar kan zien groeien.
IMG_1480.JPG
Het lijkt al wild.
WhatsApp Image 2016-08-11 at 15.07.43
Handig; zo hoef ik niet min 8 acht uur te rekenen.

We enteren Cape Tribulation, hèt dorp waar twee werelderfgoeden elkaar ontmoeten: het Daintree Rainforest en het Great Barrier Reef. Of zoals ze hier zeggen: ‘where the rainforest meets the reef’. En dat is zéker niet overdreven.

IMG_1513.JPG
Zie het met eigen ogen.
IMG_1511.JPG
Opeens ontdek ik een soort garnalen. De bezigheid om ze proberen te vangen, is erg leuk, maar vooral tijdrovend. You always loose from nature.
IMG_1514.JPG
Eén van de visjes tussen de mangrove.
IMG_1503.JPG
Een foto van zus-broer is best stoer.

Helaas moet ik jullie (en mezelf) teleurstellen, dat mijn camera hierna leeg was. Door een tekort aan een oplaadstation en een gebrek aan motivatie, bleef hij dus ook leeg. Dat betekent overstappen op de smartphone.

‘s Avonds kwamen we aan in een onwijs klein dorpje. Geen wifi, niet erg. Ik slaap wel goed op het bovenste bed van het stapelbed. De kuil in het matras heb ik opgevuld met een deken. In tegenstelling tot dat, het uitzicht is ge-wel-dig. Volgens mensen hier lijkt het wel Afrika. Maar het is Australië, al cool genoeg toch?

 

Leave a Reply

